zaterdag 29 november 2008

ding 20- Last.FM

Een bekend fenomeen voor mij, Last.FM. Toen ik het ontdekte was ik verbaasd dat het écht klopte. Ik gebruik het vaak om suggesties op te doen en weer iets nieuws te ontdekken. Hoewel: door andere web2.0-sites word ik ook al op de hoogte gebracht. Ter voorbereiding van dit Ding heb ik o.a. de column van Nico Dijkshoorn gelezen. Heel herkenbaar: het verhaal over het storende gedrag tijdens concerten laat de negatieve kant zien van het social networken, terwijl iets als Last.FM de positieve kant benadrukt doordat je je smaak exact tegenkomt. Ik heb me onlangs wild geërgerd aan alle bellende mensen tijdens het voorprogramma van Elbow. Laura Marling trad op; zij is onbekend voor velen en men meent dan rustig nog even door te gaan met de meest onzinnige telefoongesprekken. Ook beledigend voor de artiest. Zij merkte fijntjes op: "Thank you for being so polite (!)"..
Dijkshoorn noemt ook het feit dat hij wat muziek betreft niet sociaal wil zijn, maar sommige muziek juist voor zichzelf wil houden. Ook daar herken ik wel iets in.
Enig nut voor de bibliotheek zie ik op dit moment eigenlijk niet. Onze bibliotheek heeft geen cd's meer in de collectie. Hiervan werd de laatste jaren nauwelijks gebruik van gemaakt en leverde dus niets op. Lenen gaat eenvoudig via CDR Rotterdam en daar maakt een aantal leden wel gebruik van.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Pippi heeft de gang erin zeg!
Nog even en je bent bij je laatste ding!
Ik zag dat je een bericht achtergelaten hebt op de weblog van Jan en las dat jij je ook opgeven hebt voor de slotbijeenkomst.
Overleggen we nog even om samen te gaan? Ik weet niet of er meer mensen uit onze groep zijn die er heengaan?

nikkie's blog zei

Gaan jullie niet naar Hardenberg haar slotbijeenkomst in januari???

Jan te Bokkel zei

Soms kun je best het ene doen en het andere hoef je dan niet te laten. Veel plezier morgen in Nijverdal!