zaterdag 29 november 2008

Ding 18- Library Thing

Daar gaan we weer: een nieuw account aangemaakt bij Library Thing en een aantal boeken in mijn persoonlijke lijstje gezet. Ik heb, in tegenstelling tot veel andere bibliothecarissen, nooit behoefte gehad mijn gelezen boeken te noteren. Misschien komt dat ook weer door mijn brede interesses. Ik lees zowel fictie als non-fictie en boeken die indruk hebben gemaakt vergeet ik toch niet. Het is aardig om te zien wat collega's lezen maar om er met elkaar over van gedachten te wisselen hoeft niet van mij. Maar wie weet: als ik maar genoeg tijd heb maak ik de lijst uitgebreider. Ik lees en leen zóveel, als ik dat ook nog moet bijhouden..
Voor de bibliotheek is het een handig hulpmiddel om erachter te komen welke boeken favoriet zijn, maar of dat nu via Library Thing moet? Er zijn in Bicat ook wel mogelijkheden lijkt me. Maar het blijft een leuke site voor de liefhebber!


1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Ik vind het wel leuk om te zien hoeveel er wordt gedaan hier, maar in bicat of My discoveries wordt het misschien ook nog wel eens wat.