zondag 23 november 2008

ding 14- Instant messaging/chat

Zelf heb ik geen ervaringen met chatten, maar mijn zoon des te meer. Een paar jaar geleden keek ik met grote verbazing naar alle poppetjes die zich aanmelden (vaak op ongelegen momenten, bijvoorbeeld onder het eten) en waarop hij destijds "direct moest reageren". Er volgde een levendig "gesprek" dat voor de moeder natuurlijk onnavolgbaar was. En wanneer je even geen zin meer had meldde je je status gewoon af. Inmiddels kijk ik hier anders naar, maar heb zelf nog nooit een poging tot chatten ondernomen. De kostenbesparing t.o.v. telefoneren is een groot voordeel. Van Skype had ik al vaker gehoord. Kennissen met kinderen in het buitenland maken hier veel gebruik van. Ook in zo'n situatie is een webcam een leuke aanvulling om zo bijvoorbeeld de ontwikkeling van je kleinkinderen te volgen. Voor mijzelf hoeft deze toepassing niet zo nodig.
Voor de bibliotheek vind ik een chatfunctie wel handig, niet alleen bij Al@din, maar ook bij meer persoonlijk contact met bijvoorbeeld de jongere doelgroepen. Maar eerst zélf maar eens op MSN!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb me aangemeld bij de chat van gmail. Als jij dat ook doet kunnnen we misschien eens samen chatten?

FGJ zei

Of chatten via de chat-functie van Hyves, kom jij toch ook nog bij?
Lijkt me leuk, Pippi!

Jan te Bokkel zei

Je kunt ook eerst eens een vraag via Al@din-chat stellen, gewoon om even wat ervaring op te doen.