vrijdag 28 november 2008

Ding 16- YouTube

YouTube is een veelgebruikt fenomeen op mijn pc. Ik heb er al zóveel op ontdekt. Muziek heeft mijn grootste interesse, maar ook andere (vaak zeer flauwe) filmpjes zijn geweldig. In onze bibliotheek hangen grote tv-schermen. Ik kan me voorstellen dat je hier leuke dingen mee kunt doen met met name jeugd/jongeren. Muzieklessen worden ook bij ons in het gebouw gevolgd. Laatst kregen we zomaar even een optreden bij onze balie van een paar vioolleerlingen. Als je dit filmt en op het scherm vertoont (via Epatra is dat mogelijk) is dit voor meerdere mensen leuk. Een ander idee: een kinderleesclub laten vertellen over de door hun gelezen en beoordeelde boeken en dan kan een van de kinderen het filmen.

YouTube-muziektip:
http://www.youtube.com/watch?v=lqV6UJnVGh8

Laura Marling stond in het voorprogramma van Elbow (zie oudere berichten)

2 jonge rappers die in 2007 meededen aan de Urban Poetry Battle, provinciale rapwedstrijd voor scholieren v.o. en georganiseerd door enkele Overijsselse bibliotheken. Wat zou het leuk geweest zijn om daar een YouTube-filmpje van gemaakt te hebben.... toen was ik helaas nog niet zover.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Ik zie uit naar een filmpje van je, van wat dan ook. voor Epatra of website...