zaterdag 29 november 2008

ding 19- Sociale netwerken


Sinds een jaar zit ik op Schoolbank.nl. In een opwelling (lees nostalgische bui) heb ik me aangemeld en kwam tot mijn verrassing soms mijn eigen naam tegen bij klasgenoten die ik eerlijk gezegd al vergeten was. Ik blijf namelijk nooit in het verleden hangen en leef met de dag. Een reünie is ook niet aan mij besteed. Af en toe meldt zich weer een oud-klasgenoot en dan ga ik wél even kijken. En die oude jeugdliefde blijkt er soms héél anders uit te zien!
Wat Hyves betreft denk ik niet dat ik daar gebruik van ga maken. Net als Facebook; er staat "met Facebook ben je verbonden en deel je alles met iedereen in je leven" en dat hoef ik dus niet. Een bibliotheekhyves voor jongeren? Ik weet niet of ze dit daadwerkelijk interessant vinden. Ik zag bij bibliotheek Eindhoven bijvoorbeeld foto's van een workshop "Hoe word ik fotomodel". Als je dit via je website publiceert laat je het ook al zien en ik denk niet dat jongeren Hyves associëren met de bieb; het is veel meer gericht op echte vrienden van vlees en bloed. Hoewel: vrienden? Voor mij heeft het begrip "vriend" iets meer inhoud dan op dit soort netwerken. Het valt me ook op dat men soms behoorlijk schaamteloos is wat toegevoegde foto's betreft. Daar zou ik zelf beter over nadenken.

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

De cartoon geeft een aardige aanvulling op je goed doordachte boodschap. Niet kritiek- en gedachtenloos op dit soort zaken inspringen lijkt me een uitstekend devies!