maandag 27 oktober 2008

ding 11- ontdek wiki's

Wikipedia is voor mij bekend terrein; ik maak er best vaak gebruik van. Het is ook zó onuitputtelijk. Wiki's zijn erg interessant. Ik ben me bewust van de nadelen, maar die zijn sterk afhankelijk van waar je de wiki voor gebruikt. Zo denk ik bij bibliotheektoepassingen aan een jeugdwiki, leeskringwiki (of algemene literatuurwiki zoals bijv. Deventer), cultuurwiki etc. Maar ook voor interne projecten als een (Kinder)boekenweek of een draaiboek voor bepaalde activiteiten is het handig wanneer meerdere personen informatie of tips kunnen toevoegen. Het scheelt inderdaad een heleboel mailverkeer. Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre het Deventer publiek deelneemt aan de bibliotheekwiki. Dat kan ik zo niet terugvinden. Wel erg leuk opgezet!

1 opmerking:

Jan te Bokkel zei

Ik vind de Deventer wiki ook erg leuk, maar ik hoor wel eens van Henk dat het allemaal nogal bewerkelijk is en dat de deelname vanuit publiek (nog) gering is.